In noodsituaties telt elke seconde. Ontbrekende of onjuiste adresgegevens zijn dan een doorn in het oog van politiediensten. Om dergelijk tijdverlies te vermijden, rekent ASTRID op de expertise van GIM en het neurodiverse team van Passwerk.
ASTRID is de gespecialiseerde telecomoperator van de hulp- en veiligheidsdiensten in België. Omdat het zo belangrijk is dat mensen snel geholpen worden in noodgevallen, rust ASTRID de noodcentrales van politie en hulpdiensten uit met geavanceerde technologie.
Gezocht: de meeste actuele straat- en adresgegevens
Wie de politie dringend nodig heeft, belt in België naar het nummer 101. Dan kom je terecht bij één van de 11 provinciale noodcentrales. Een operator stuurt vervolgens de politiediensten op pad. Na het gesprek verwacht je natuurlijk dat de politie in de kortst mogelijke tijd bij jou is. En niet bij de buurman of een straat verder.
Het vermijden van tijdverlies door ontbrekende of onjuiste adresgegevens is uiteraard een absolute topprioriteit voor telecomoperator ASTRID, die de dispatchingplatformen van de noodcentrales beheert en onderhoudt. Dat doet ASTRID overigens niet alleen. Om de provinciale noodcentrales steeds correcte adresinformatie te kunnen aanbieden doet ASTRID een beroep op gespecialiseerde dienstverleners. Voor een vernieuwing van dit langetermijncontract schreef het een openbare aanbesteding uit.
Samenwerking met Passwerk overtuigt
Voor de nieuwe wind in het adressenbeheer kiest ASTRID voor het partnership tussen GIM en Passwerk. Beide spelers vullen elkaar perfect aan voor deze opdracht.
De sterkte van GIM ligt vooral in de jarenlange praktijkervaring met adres- en straatgegevens. Zo laat Belmap toe om adressen, gebouwen en percelen met haarfijne precisie te situeren. Deze expertise zet GIM in om de kwaliteit van de data voor ASTRID aanzienlijk te verbeteren.
Passwerk is dan weer een unieke speler in IT-dienstverlening, omdat het bewust consultants met een autismespectrumprofiel inzet voor testing en ondersteunende taken. Dankzij hun oog voor kwaliteit en detail zijn ze in staat om repetitieve taken snel en foutloos uit te voeren. Via deze samenwerking wil GIM haar maatschappelijke rol benadrukken en mensen de kans geven om hun specifieke talenten ten volle in te zetten.
Continue adresupdates
Het multidisciplinaire team van GIM en Passwerk zal ASTRID ondersteunen bij alle onderhoudsaspecten: servicemanagement en opvolging, interactie met stakeholders, uitvoerende taken, en beheer van de benodigde IT-infrastructuur.
Een meldingssysteem moet bijvoorbeeld een naadloze uitwisseling van informatie tussen de provinciale noodcentrales en kaartverantwoordelijken garanderen. Zo kan het team, met onder meer twee voltijdse data-operators van Passwerk, ontbrekende of onjuiste adresgegevens snel corrigeren. Op termijn zullen er ook meer frequente updates plaatsvinden om nóg korter op de bal te spelen.
Het doel: op elk moment moet het dispatchingplatform over up-to-date kaartmateriaal beschikken. Enkel zo kan de operator de juiste ploeg naar de juiste locatie sturen, rekening houdend met de ruimtelijke context.
Contacteer ons
Uw gegevens zijn succesvol doorgestuurd.
Error!
Jouw contactpersoon
Diederik Tirry
016 403039 016 403039
Service Desk
Al klant? GIM helpt je verder.
Klantendienst