Wie is je ideale klant? En trek je die wel voldoende aan? Is jouw winkelnetwerk hierop afgestemd? Een data-driven locatiestrategie brengt haarfijn in kaart welke profielen het vaakst komen shoppen en hoe je die het best bedient. Dankzij een fijnmazige locatie-analyse beschik je over een betrouwbaar instrument om jouw omnichannelstrategie permanent te evalueren en af te stemmen op je klanten.
In een omnichannel landschap is het cruciaal om je netwerk van fysieke winkels perfect af te stemmen op het veranderende consumentengedrag. Hoe beter je je klanten kent, hoe beter je hen bedient. De data die daarvoor nodig zijn haal je uit de geomarketing aanpak van GIM.
Dankzij GIM’s datagedreven aanpak maak je strategische locatiekeuzes op basis van wetenschappelijk onderbouwde inzichten. Zo beantwoord je vragen als:
- Wie is mijn ideale klant?
- Waar situeert zich extra potentieel?
- Is mijn winkelnetwerk afgestemd op mijn doelpubliek?
- Hoe combineer ik fysieke verkooppunten met e-commerce?
- Is mijn product-mix optimaal afgestemd op mijn bereik?
- Waar moet ik mijn promotie-inspanningen opvoeren?
- Waar plaats ik best mijn logistieke hubs?
Met onze fijnmazige locatie-analyses beschik je over een betrouwbaar instrument om jouw omnichannelstrategie permanent te evalueren en af te stemmen op je klanten. Resultaat? Een haarfijn inzicht in de profielen die het vaakst komen shoppen en hoe je die het best bedient.
Wil je ook datagedreven beslissingen nemen over je perfecte winkelnetwerk? Contacteer vrijblijvend onze specialisten.