Geomarketing

Benader je markt gericht en voorbereid

Meer weten?

Hoe zitten je klanten geografisch verspreid? Hoe stem je je salesteams daarop af? Dekken je verkooppunten je volledige afzetmarkt? En welke regio’s bedien je bij voorkeur via e-commerce? Essentiële vragen, die je met geomarketing onderbouwd kan beantwoorden.

Haal je voordelen uit de data waarover je beschikt

Nooit eerder was er zoveel geo-informatie. Smartphones, sociale media, apps, digitale klantenkaarten … Noem maar op: allemaal verzamelen ze locatiegegevens over je doelgroepen. Bovendien biedt GIM je via Belmap tal van extra inzichten aan over locatie, mobiliteit, levensstijl en consumptiegedrag van je doelgroep. 

Door die slim te bundelen en juist in te zetten, haal je duidelijke concurrentievoordelen.

Customer & market intelligence

Wie zijn je klanten en wat drijft hen? Waar wonen, werken en winkelen ze? Onze experts combineren je klantendata met gegevens uit business intelligence-systemen en geografische data. Het resultaat? Relevante patronen, trends en verbanden die je marketing- en salesteams toelaten om klanten helemaal te doorgronden. Uiteraard is alle data die we gebruiken GDPR-proof.

De eerste stap hiervoor is geocoding: we verrijken je adressenlijst met geografische coördinaten op maat van je noden.

Channel management

Welke verkoopkanalen zijn het meest geschikt in een bepaalde regio? Waar ligt er nog potentieel voor je distributienetwerk en waar perk je het beter in? Liggen al je verdelers wel optimaal verspreid? En welke regio's bedien je bij voorkeur via e-commerce? Aan de hand van slimme geografische analyses bepaal je makkelijk de meest efficiënte aanpak voor je organisatie.

Salesorganisatie

Een goed geoliede verkooporganisatie? Een nauwkeurige verdeling van je teams doorheen je verkoopregio’s is daarvoor de sleutel. Gedetailleerde inzichten in de geografische spreiding van je klantenbestand zijn dus geen overbodige luxe.  Wij duiken voor jou in de data en reiken je heldere inzichten aan voor de optimale salesorganisatie aan. Deze houden ook rekening met de werklast van je vertegenwoordigers. Zo haalt Ferrero het maximale uit zijn verkoopteams

Campagnemanagement

Marketing kost geld. Logisch dus dat je je campagnes zo gericht mogelijk wil inzetten. Gericht aan de juiste klanten, via de juiste kanalen én volgens de juiste geografische criteria. Via onze slimme geo-analyses weet je de interessante klantensegmenten op de juiste manier te targetten.

Met geomarketing je sales en communicatie optimaliseren? Stel ons je vraag.

Deze pagina delen

Contacteer ons

Alle velden zijn verplicht

Uw gegevens zijn succesvol doorgestuurd.

Error!

GIM respecteert je privacy. We verzamelen je gegevens om je aanvraag te verwerken. Ook kunnen we je mogelijk op de hoogte houden van producten of diensten van GIM. In geen geval bezorgen we je gegevens aan andere organisaties. Je kunt steeds je gegevens inkijken en je verzetten tegen het verwerken ervan.  Raadpleeg het privacy-beleid van GIM  voor meer informatie.

  • Jouw contactpersoon

    Carl Bassi

    Carl Bassi

    Business Development Manager

    +32 (0) 16 40 30 39 +32 (0) 16 40 30 39

    Service Desk

    Al klant? GIM helpt je verder.

    Klantendienst