Via 5.500 zones van ongeveer 850 brievenbussen. Zo zorgt marktleider BD Media ervoor dat de juiste campagnes tijdig bij de juiste mensen belanden. En dankzij een op maat gesneden geo-applicatie verloopt de bedeling op het terrein efficiënter dan ooit.

Huis-aan-huiscampagnes blijven een populaire manier om consumenten tot actie aan te sporen. Het beste bewijs: BD Media dropt voor zijn klanten wekelijks folders, samples en andere creatieve uitingen in liefst 4,5 miljoen Belgische brievenbussen. “De logistieke uitdaging ligt niet enkel in het enorme aantal bussen”, zegt Leen Dehantschutter, Managing Director bij BD Media. “We moeten ook rekening houden met de eindeloze stroom aan veranderingen op het terrein. Anders gezegd: we updaten continu onze bedelingszones. Enkel zo zorgen we ervoor dat we álle mensen bedienen, adressen niet dubbel bediend worden, en het aantal bussen in nieuwe of gewijzigde zones correct is.”
“De kaartapplicatie die we tot voor kort voor dit huzarenstukje gebruikten, was niet ideaal om zo kort op de bal te spelen. Zo moest elke zoneverantwoordelijke wijzigingen op het terrein via onze IT-afdeling laten invoeren. Dat kon efficiënter, dachten we.”
Gezocht: gebruiksvriendelijke geo-applicatie
“In onze zoektocht naar een oplossing kwamen we al snel uit bij GIM. We waarderen vooral dat hun team volop meedenkt met ons. Zo capteerden ze onze noden en verwachtingen perfect met een uitgebreide technische en businessanalyse. Geoblox, een bouwpakket voor geavanceerde kaartapplicaties, bleek de perfecte match voor ons case.”
Het resultaat is een geo-applicatie die op meerdere niveaus het vakje gebruiksgemak aanvinkt:
- Intuïtieve interface: je hoeft geen IT-expert te zijn om doorheen de geo-applicatie te navigeren. Dankzij een logische flow met eenduidige commando’s kan iedereen de geodata inkijken, analyseren en bewerken.
- Op maat: bij Geoblox kies je tussen verschillende modules (‘blox’), die GIM combineert met “op maat” componenten. Zo sluit de toepassing nóg beter aan bij de wensen van gebruikers. Bovendien bepaal je zelf welke gebruiker toegang heeft tot welke functies.
- Flexibel: proceswijzigingen vinden makkelijk een vertaling naar de kaarttoepassing en je profiteert automatisch mee van toekomstige verbeteringen aan de app. Door de open architectuur integreer je ook eenvoudig interne en externe databronnen.
Gedecentraliseerd zonebeheer
“Geoblox voldoet volledig aan onze verwachtingen”, blikt Leen Dehantschutter terug. “Het modulaire systeem is een zegen voor zowel de doorlooptijd als de ontwikkelingskosten. Daarnaast doet de geo-applicatie alles wat je nodig hebt, maar vermijdt GIM wel dat je in een overaanbod aan onnodige functionaliteiten belandt.”
“De tijds- en kwaliteitswinst was meteen duidelijk in onze dagelijkse werking. De verantwoordelijken van de bedelingssectoren hebben nu de controle over hun eigen geodata. Zo verliezen we geen tijd met tussenstappen, verminderen we de kans op fouten én heeft ook onze IT-afdeling meer ruimte voor andere taken. Samen vullen we onze missie beter dan ooit in: delivering activated customers.”

Contacteer ons
Uw gegevens zijn succesvol doorgestuurd.
Error!
Jouw contactpersoon

Véronique De Laet
+32 16 40 30 39 +32 16 40 30 39
Service Desk
Al klant? GIM helpt je verder.
Klantendienst