Feilloos adresbeheer bij BD Media: de juiste campagne in de juiste bus

Meer weten?

Voor elke huis-aan-huiscampagne bepaalt verdeler BD Media het exacte aantal Belgische adressen dat voldoet aan de campagnecriteria. Lijkt rechttoe rechtaan, maar dat is het niet. Alles staat of valt met de kwaliteit van het referentiebestand voor adressen. BD Media zocht en vond hiervoor bij GIM een unieke partner.

Klant: BD Media
Oplossingen: Belmap
Feilloos adresbeheer bij BD Media: de juiste campagne in de juiste bus

Met meer dan 50 jaar ervaring op de teller en een klantenbestand om U tegen te zeggen, is BD Media marktleider in de verdeling van folders, samples en andere creatieve content in België. Tot hun diensten behoort ook gesegmenteerde marketing, bijvoorbeeld op basis van geografische criteria. Komt zo’n vraag binnen, dan worden alle doeladressen opgelijst, met details over de sector, de straat en zelfs het straatsegment. Om die tijdrovende en foutgevoelige taak beter in te vullen, steeg de vraag naar een betrouwbaar adresreferentiebestand.

Belmap als missing link

Voor oplossingen rond geodata werkt BD Media al langer samen met GIM. “We werken al lang samen”, zegt Leen Dehantschutter, Managing Director bij BD Media. “Zo ontwikkelde GIM reeds verschillend geo-gerelateerde applicaties voor ons, onder meer een kaartapplicatie op maat in het kader van het beheer van onze distributiesectoren en ook voor onze vraag rond adresbeheer hadden ze een gepast antwoord: Belmap.”

De 4 troeven van Belmap die de doorslag gaven:

  1. Omvang: inzicht in alle adressen, brievenbussen, gebouwen en interessante locaties in België, zodat BD Media een volledige dekking rekening houdend met specifieke criteria kan garanderen aan haar klanten.
  2. Betrouwbaarheid: dankzij dagelijkse updates in Belmap is BD Media zeker dat het altijd met de meest recente geodata werkt.
  3. Integratie: via de Belmap API-diensten, zoals Query Me, Unified Address en – voor meer maatwerk – FME, kan BD Media de data naadloos integreren in zijn interne processen en tools.
  4. Flexibiliteit: je bepaalt zelf op welke modules je wel en niet intekent. Zo kiest BD Media vandaag voor de modules adressen, gebouwen en interessante locaties.

Belmap_API

Ontzorging laat zich voelen

De impact van deze technologie? Leen Dehantschutter: “Dankzij de Belmap API services en data-integratiediensten kunnen we de geodata probleemloos inzetten op meerdere niveaus. Tegelijk halen we veel rompslomp weg bij onze commerciële, logistieke en kwaliteitsdiensten. Zo is het bijvoorbeeld een pak eenvoudiger geworden om na te gaan of de bedeling goed verlopen is en kunnen we sneller inspelen op diverse klantenvragen. Daar varen zowel onze eigen medewerkers als onze klanten wel bij.”

Door onze diensten te injecteren met unieke geodata uit Belmap lopen de huis-aan-huiscampagnes een pak vlotter.
Leen Dehantschutter, Managing Director bij BD Media

Contacteer ons

Alle velden zijn verplicht

Uw gegevens zijn succesvol doorgestuurd.

Error!

GIM respecteert je privacy. We verzamelen je gegevens om je aanvraag te verwerken. Ook kunnen we je mogelijk op de hoogte houden van producten of diensten van GIM. In geen geval bezorgen we je gegevens aan andere organisaties. Je kunt steeds je gegevens inkijken en je verzetten tegen het verwerken ervan.  Raadpleeg het privacy-beleid van GIM  voor meer informatie.

  • Jouw contactpersoon

    Véronique De Laet

    Véronique De Laet

    Business Line Manager Private Sector bij GIM

    +32 16 40 30 39 +32 16 40 30 39

    Service Desk

    Al klant? GIM helpt je verder.

    Klantendienst