Ferrero haalt het maximale uit zijn verkoopteams

Meer weten?

Om salesactiviteiten op het terrein te organiseren, onderwerpt Ferrero zijn verkoopsorganisatie jaarlijks aan een grondige analyse. Met de hulp van GIM.

Klant: Ferrero
Oplossingen: Geomarketing
Ferrero haalt het maximale uit zijn verkoopteams

De vertegenwoordigers van Ferrero verzorgen het contact met de verkooppunten van de verschillende merken van chocolade en snoepgoed. Een uitgekiende regionale organisatie van de verkoopsploeg is nodig om de verkooppunten optimaal te ondersteunen en de omzet te verhogen. Daarom laat de producent zijn verkoopsorganisatie elk jaar grondig analyseren. GIM duikt in de data om samen met Ferrero deze interactieve oefening te maken.

De uitdaging

Een evenwichtige portefeuille voor elke vertegenwoordiger samenstellen? Daar komt heel wat bij kijken: het aantal vestigingen van elke individuele distributeur, de omzet per verkooppunt, locatie, productgamma, specialiteit, maar ook de verplaatsingen en uurroosters van de vertegenwoordiger. Bovendien moet de oefening elk jaar opnieuw gebeuren. Omdat er flink wat rotatie zit in zowel verkooppunten als vertegenwoordigers, maar ook omdat het bedrijf zijn salesaanpak op basis van de marktomstandigheden geregeld bijstuurt.

De oplossing

Het analysewerk dat GIM in opdracht van Ferrero uitvoert, is een interactieve oefening. Het resultaat, in de vorm van kaarten en cijfermateriaal, is essentieel in het beslissingsproces van het salesmanagement. Een continue wisselwerking tussen beslissingsnemers en analisten is dan ook een absolute must.

Het resultaat

Dankzij het analysewerk van GIM kan Ferrero het maximum halen uit zijn equipe op het terrein. Alle vertegenwoordigers kunnen immers op basis van verschillende parameters efficiënt inschatten hoe zwaar elk distributiepunt doorweegt binnen hun totale portefeuille. Zo kunnen ze hun aandacht juist verdelen.

Deze pagina delen:

Contacteer ons

Alle velden zijn verplicht

Uw gegevens zijn succesvol doorgestuurd.

Error!

GIM respecteert je privacy. We verzamelen je gegevens om je aanvraag te verwerken. Ook kunnen we je mogelijk op de hoogte houden van producten of diensten van GIM. In geen geval bezorgen we je gegevens aan andere organisaties. Je kunt steeds je gegevens inkijken en je verzetten tegen het verwerken ervan.  Raadpleeg het privacy-beleid van GIM  voor meer informatie.

  • Jouw contactpersoon

    Carl Bassi

    Carl Bassi

    Business Development Manager

    +32 (0) 16 40 30 39 +32 (0) 16 40 30 39

    Service Desk

    Al klant? GIM helpt je verder.

    Klantendienst