MapInfo Pro voor geomarketing en bedrijfsanalyse

Zelf commerciële analyses maken om je markt en je klanten beter te begrijpen

Thema Desktop GIS, Mapinfo
Functieprofielen Geomarketeers, bedrijfsanalisten, GIS-medewerkers
Duur 1 dag
Vereiste voorkennis: Basiskennis MapInfo
Prijs 750,00 EUR (exclusief 21 % BTW - inclusief lunch en cursusmateriaal)
Onderwerpen Analyse van verkoopsregio’s, maken van hotspotkaarten, kaarten labellen en personaliseren naar het bedrijf, klanten-verkoopspuntennetwerk (B2C), depots-toeleveranciersnetwerk (B2B), modelleren van een marktgebied en analyse van haar kenmerken .
Bekijk de kalender voor deze GIS opleiding

U leert tijdens deze halfdaagse opleiding...

  • Werken met MapInfo functionaliteiten die relevant zijn voor de analyse van verkoopsregio’s binnen een groter werkingsgebied (clip region, aggregeren van postcodes naar grotere deelregio’s, tips voor vlotte display van kleinere kaartuitsneden van een grotere kaart,….)
  • Snel what-if analyses uitvoeren bij herindelen van verkoopsregio’s (redistricting);
  • Hotspotkaarten maken: potentieel, klantendichtheid,…karteren door middel van intensiteitsvlekken
  • Kaarten labellen en personaliseren naar het bedrijf: technieken om meerdere kenmerken van een verkoopspunt in label te plaatsen, om kaarttemplates aan te maken, om kaarten te personaliseren door middel van logo’s
  • Afstandanalyses uit te voeren tussen verkoopspunten en klanten, depots-toeleveranciers, in kaart brengen van deze relaties via spidergraphs;
  • Modelleren van een marktgebied (buffering, concentric rings) en sommeren van gegevens binnen het marktgebied; hoe kan de SQL select functie hierbij helpen?
  • Tools om invloedzones van verkoopspunten te bepalen en berekeningen te maken binnen deze invloedszones
  • Data uitwisselen met Google Earth
Deze pagina delen:

Geplande sessies

Datum 11 oktober 2018
Locatie GIM Leuven
Taal Nederlands
Type Open kalender
Nu inschrijven