Onze antwoorden op uitdagingen voor Verkoop en Marketing

Je bedrijfs- en marktgegevens (letterlijk) op de kaart zetten
Door je klantenbestand en bedrijfsgegevens uit ‘Business Intelligence’-systemen te verrijken met geografische data, kom je tot socio-demografische inzichten voor je marketing- en salesteams. En door die ruimtelijke informatie ook grafisch weer te geven, ontdek je nog makkelijker relevante patronen, trends en verbanden.

Je indirecte saleskanalen optimaliseren
Hoe kunt je de prestaties van je saleskanalen verbeteren? Welke gebieden hebben veel potentieel voor je distributie- of verkooppunt? Waar breid je je distributienetwerk het best uit en waar perk je het beter in? Hoe zorg je ervoor dat je distributeurs optimaal verspreid liggen? Aan de hand van de slimme geografische analyses van GIM bepaal je makkelijk de meest efficiënte aanpak voor je organisatie.

Locatiegerichte mediacampagnes efficiënt plannen
Om de ROI van je media- en marketingcampagnes naar nieuwe hoogtes te tillen, wil jeweten waar je klanten of andere doelgroepen het sterkst vertegenwoordigd zijn. GIM ondersteunt je daarbij met slimme geo-analyses. Zo heb je alle nodige inzichten om communicatiekanalen te kiezen die perfect zijn afgestemd op de noden van je doelgroep.

Je salesregio’s efficiënt organiseren voor een maximaal rendement
Zijn je salesactiviteiten georganiseerd volgens verschillende verkoopdistricten? Dan wil je uiteraard gedetailleerde inzichten in de geografische spreiding van je klantenbestand en salesresultaten.
Aan de hand van geo-analyses biedt GIM je alle info die je nodig hebt om je salesequipe nog beter te laten presteren en je salesregio’s optimaal te verdelen over je vertegenwoordigers. Een voorbeeld? Lees hoe GIM het distributienetwerk van Ferrero haarscherp analyseerde.
Contacteer ons
Uw gegevens zijn succesvol doorgestuurd.
Error!
Jouw contactpersoon

Véronique De Laet
+32 16 40 30 39 +32 16 40 30 39
Service Desk
Al klant? GIM helpt je verder.
Klantendienst