Location Intelligence: nieuwe tools, nieuwe data, nieuwe inzichten (20 maart in Leuven)

9 februari 2018

Een GIM seminarie in samenwerking met CARTO, TomTom en Locatus. Tijdens dit seminar leer je hoe andere bedrijven de nieuwste locatietools, -data en -inzichten gebruiken om hun toekomst uit te stippelen.

Het seminarie is afgelopen. Inschrijven is niet meer mogelijk. 

Dinsdag 20 maart, Philipssite, Leuven

Disruptieve trends zoals e-commerce dwingen merken en retailers om hun go-to-market strategie tegen het licht te houden. Traditionele spelers bekeren zich tot "omnichannel" om hun klanten beter te begrijpen en aan zich te binden. De beschikbaarheid en bruikbaarheid van de juiste data speelt hierin een cruciale rol.

Locatiegegevens brengen merken dichter bij hun klanten en vormen de basis om voor het nemen van doordachte beslissingen rond  verkoopskanalen, siteplanning, geomarketing en de organisatie van het verkoopsnet. 

Tijdens dit seminar leer je hoe andere bedrijven de nieuwste locatietools, -data en -inzichten gebruiken om hun toekomst uit te stippelen.

In primeur voor België maak je kennis met CARTO, het toonaangevende webgebaseerde location intelligenceplatform. CARTO koppelt krachtige visualisatie en analyse aan indrukwekkend gebruiksgemak. Daarnaast geven TomTom, Locatus en Belmap je een blik op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van locatiedata.

Dit seminarie zal in het Engels gegeven worden.

Agenda

9.00 Onthaal met koffie

9.30 Start van het seminarie

The State of Location Intelligence 2018
Presentation of the results of the global trends survey carried out by CARTO
by Tim Marston, CARTO

CARTO: the platform for turning location data into business outcomes
A demonstration of CARTO using practical cases
by Tim Marston, CARTO

TomTom: massive and comprehensive Floating Car (big) Data and its location analytical solutions.
Demonstration of TomTom Origin/Destination Analysis and Traffic Stats applied to geomarketing purpose.
by Jonathan Americo, TomTom

Locatus: The retail road map for retailers
Optimising store performance with 24/7 footfall
by Gerard Zandbergen, Locatus

Belmap: Making the best location choices for your business
Use cases of combining sociodemographic, traffic and market data for better location insights
by Carl Bassi, GIM

12.30 Sandwichlunch
 

Waarom is dit seminar voor jou relevant?

  • In een halve dag ben je helemaal mee met nieuwste trends en tools op het gebied van locatie-informatie.
  • Aan de hand van verschillende praktische voorbeelden leer je hoe andere bedrijven locatiegegevens gebruiken om te weten waar iets gebeurt, waarom het gebeurt en wat er in de toekomst zal gebeuren.
  • De experts van CARTO, TomTom, Locatus en GIM staan ​​klaar om al je vragen te beantwoorden.
Deze pagina delen:
Location Intelligence: nieuwe tools, nieuwe data, nieuwe inzichten (20 maart in Leuven)
Location Intelligence: nieuwe tools, nieuwe data, nieuwe inzichten (20 maart in Leuven)