GIM breidt zijn location intelligence aanbod uit dankzij partnership met CARTO

15 september 2017

CARTO is een webgebaseerd location intelligence platform dat krachtige visualisatie en analyse koppelt aan een hoog gebruiksgemak. Hiermee biedt GIM zijn klanten unieke inzichten in het WAAR en WAAROM van hun activiteiten.

CARTO is een vooraanstaand location intelligenceplatform dat locatiedata omzet in inzichten voor marketing, logistiek, de inplanting van winkels en het beheer van infrastructuur. Gebruikers zoals marketeers en businessanalysten gebruikers deze cloud software om te begrijpen waar iets gebeurt, waarom het gebeurt en wat er in de toekomst zal gebeuren.

CARTO + Belmap = haarscherpe inzichten

GIM zal CARTO inzetten binnen zijn Location Intelligence Center of Competence als een data visualisatie en analyse-instrument. Door CARTO te combineren met zijn geodataproduct Belmap en zijn location intelligencediensten kan GIM zijn klanten unieke inzichten verlenen voor het nemen van strategische beslissingen.

Gebruikers uit een brede waaier aan sectoren zoals bank- en verzekeringen, vastgoed, nutsvoorzieningen, retail en consumentenproducten halen concurrentieel voordeel uit location intelligence diensten zoals:

  • het opstellen van statistische analyses en toekomstscenario's;
  • stroomlijnen van diensten en operaties;
  • risicobeheer;
  • analyse van het verkoopspotentieel;
  • enz.

CARTO

Over CARTO

CARTO (www.carto.com) werd opgericht in 2012 door een groep van geo-experten, big data analysten en visualisatiespecialisten. De onderneming is gevestigd in New York met kantoren in Spanje en Estland. CARTO telt wereldwijd 1200 klanten en meer dan 200.000 gebruikers. 

Deze pagina delen:
GIM breidt zijn location intelligence aanbod uit dankzij partnership met CARTO